#SEO #pozycjonowanie porada 1. Dobierz odpowiednio słowa kluczowe.

Dobór słów kluczowych wbrew pozorom nie jest taki prosty. Warto rozważyć pomysł czy nie lepiej na początku skupić się na wielu słowach kluczowych niż na ogólnych frazach. Wiadomo, że trudniej będzie wypozycjonować stronę dla frazy „opony” niż np. dla „opony opole”. Ale z drugiej strony im mniej wyrazów w szukanej frazie tym zwrot jest częściej szukany przez internautów. Gdy wyrazów w szukanej frazie jest mniej wzrasta także konkurencyjność a co za tym idzie trudność w pozycjonowaniu danej frazy. Zasada jest prosta jeśli masz jakiś specjalistyczny asortyment raczej będziesz dobierał szczegółowe słowa kluczowe a jeżeli chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorów będziesz się raczej skupiał na bardziej ogólnych słowach kluczowych.
Dobierając słowa kluczowe staraj się myśleć jak Twój klient. Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy z jakimś asortymentem dobrym pomysłem jest przeprowadzenie sondy wśród Twoich znajomych i zadanie im pytanie. Co wpisaliby w wyszukiwarkę internetową gdyby chcieli znaleźć w sieci asortyment właśnie z Twojego sklepu? To da Ci materiał do zastanowienia się nas właściwymi słowami kluczowymi.
Liczba słów kluczowych też moim zdanie ma znaczenie. Lepiej czasami skupić się na kilku sensownych słowach kluczowych niż próbować pozycjonować 30 różnych fraz.
Jeśli posiadasz jakieś stałe fundusze na reklamę możesz rozważyć utworzenie kampanii reklamowej np. na stronach Google [http://adwords.google.com].